Wednesday, June 10, 2009

တကယ္မေသခင္အစမ္းေသၾကည့္ရေအာင္

ဒီဘ၀ဒီခႏၵာနဲ႔ သံသရာ၀ဋ္ဇာတ္ အျမစ္ျပတ္ေအာင္ အားမထုတ္ႏိုင္ေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေသလြန္ျပီးတဲ့ေနာက္
ေကာင္းရားသုဂတိေရာက္ဖို႔ကိစၥကို အေရးတၾကီး ထည့္သြင္းစဥ္စားရပါဦးမယ္။

ေသာတာပန္၊သကဒါဂါမ္၊အနာဂါမ္၊အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ ေကာင္းရာသုဂတိေရာက္ဖို႔ ေသခ်ာျပီးသားပါ။
ေအာက္ဆံုးအရိယာျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သြားျပီဆိုရင္ပဲ အပါယ္ေလးပါးဆိုတဲ့ မေကာင္းရာဒုဂၢတိကို
လံုး၀မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ ေသလြန္္ခါနီးမွာ အပါယ္ေလးပါးက်ေရာက္သြားေစႏိုင္တဲ့ အာရုံဆိုး၊ နိမိတ္ဆိုးေတြ ထင္ျမင္
မလာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ေသာတာပန္မွ မျဖစ္ေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ ပုထုဇဥ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ဘယ္
ေလာက္အဆင့္ျမင့္တဲ့သူေတာ္စင္ပဲျဖစ္ျဖစ္အေၾကာင္းမေတာ္ရင္ အာရုံဆိုး၊ နိမိတ္ဆိုးေတြထင္ျမင္လာျပီးအပါယ္
ေလးပါး က်ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။

တကယ္ေသလြန္ခါနီးအခ်ိန္မွာအာရုံဆိုး၊ နိမိတ္ဆိုးေတြထင္ျမင္မလာဖို႔အတြက္မေသခင္ကတည္းကၾကိဳတင္ျပင္
ဆင္ထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။အေသၾကီးကိုရင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ အေသေလးနဲ႔ေလ့က်င္ထားရပါမယ္။

“အေသၾကီးဆိုတာ”ဘ၀တစ္ခုလံုးရဲ့ေနာက္ဆံုးအျပီးအျပတ္ေသလြန္ျခင္းကိုေျပာတာပါ။တကယ္ေသသြားတာကို
ေျပာတာပါ။ “အေသေလးဆိုတာ”ကေတာ့ ဘ၀တစ္ေန႔တာရဲ့ေနာက္ဆံုး အိပ္စက္ျခင္းကိုေျပာတာပါ။ တဒဂၤ၊တစ္ခဏေသသလိုျဖစ္သြားတာကိုေျပာတာပါ။ အေသၾကီးဆိုတာ မႏိုးေသာအိပ္စက္ျခင္းျဖစ္ျပီး အေသေလးဆိုတာ ႏိုး ေသာအိပ္စက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

မႏို္းေသာအိပ္စက္ျခင္းနဲ႔အိပ္စက္ခါနီးအခ်ိန္မွာအေကာင္းဆံုးအေနအထားျဖစ္ေနဖို႔အတြက္ႏိုးေသာအိပ္စက္ျခင္း
နဲ႔အိပ္စက္ခါနီးအခ်ိန္ကိုအေကာင္းဆံုးအေနအထားျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ အေသၾကီးနဲ႔ေသ
ခါနီးအခ်ိန္မွာအာရုံေကာင္း၊နိမိတ္ေကာင္းေတြထင္ျမင္ေနဖို႔အတြက္အေသေလးနဲ႔ေသခါနီးအခ်ိန္ကိုအာရုံေကာင္း
နိမိတ္ေကာင္းေတြနဲ႔ ထံုမြမ္းေပးထားရပါမယ္။

ညအိပ္စက္တာဟာအေသေလးနဲ႔ေသတာပါ။ညအိပ္ေတာ့မယ္လို႔မ်က္စိမွိတ္လိုက္တာနဲ႔တစ္ျပိဳင္နက္အာရုံေကာင္း
ေတြ၊ကုသိုလ္အာရုံေတြပဲထင္ျမင္ေနေစရပါမယ္။ကုသိုလ္အာရုံကဒါနအာရုံ၊သီလအာရုံ၊သမထအာရုံ၊၀ိႆနာအာ
ရုံလို႔ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။တကယ္ေသခါနီးအခ်ိန္မွာဘယ္ကုသိုလ္အာရုံထင္လာမယ္၊ဘယ္ကုသိုလ္ကိုအာရုံယူလို႔ရ
မယ္ဆိုတာၾကိဳတင္မသိႏိုင္တဲ့အတြက္ အိပ္ခါနီးအခ်ိန္မွာကုသိုလ္အာရုံေလးမ်ိဳးလံုးကို ယူထားရပါမယ္။

စနစ္တက်ၾကိဳတင္ေလ့က်င့္ထားတာေတာင္မွတကယ့္တကယ္ေသခါနီးက်ေတာ့ဘယ္ကုသိုလ္ကို အာရုံယူရမွန္း
မသိျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သိခဲ့ရင္ေတာင္မွအင္အားၾကီးမားတဲ့အစြဲအလမ္းအာရုံေတြ၊ အတြယ္အတာ
အာရုံေတြရဲ့လြမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ကုသိုလ္အာရုံကိုအာရုံယူဖို႔ခက္ခဲေနတတ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ညအိပ္ခါနီးအခ်ိန္ကိုဘ
၀တစ္သက္တာမွာျပဳခဲ့တဲ့ဒါနေကာင္းမႈေတြထဲက ကိုယ္အႏွစ္သက္ဆံုး၊ကိုယ္ပီတိအျဖစ္ဆံုး ဒါနေကာင္းမႈတစ္ခုခု
ကိုအာရုံျပဳရပါမယ္။

အဲဒီဒါနေကာင္းမႈဟာ ေငြေၾကးအကုန္အက်အေနနဲ႔နည္းခ်င္လည္းနည္းမယ္၊ မ်ားခ်င္လည္းမ်ားမယ္၊လံုး၀မကုန္
က်ဘဲရင္လည္းရွိမယ္။အကုန္အက်အနည္းအမ်ားကအဓိကမက်ပါဘူး။ကိုယ္တကယ္နွစ္သက္ေက်နပ္ဖို႔၊ကိုယ္တ
ကယ္၀မ္းေျမာက္ပီတိျဖစ္ဖို႔ကအဓိကပါ။ အကုန္အက်မ်ားတိုင္း အက်ိဳေပးထက္သန္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ပီတိအား
ေကာင္းမွအက်ိဳးေပးထက္သန္တာပါ။

ညအိပ္ရာ၀င္ခါနီးတုိင္း ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရအသစ္လဲတဲ့အက်င့္ စြဲစြဲျမဲျမဲလုပ္ေပးပါ။ အိပ္ခါနီး(အေသေလးနဲ႔
ေသခါနီး)ရဲ့အနီးကပ္ဆံုးဒါနကုသိုလ္ျဖစ္လို႔ အာရုံယူရတာအလြန္လြယ္ကူပါတယ္။ေအးခ်မ္းမႈနဲ႔တစ္ေန႔တာကိုအ
ဆံုးသတ္ရတဲ့အတြက္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးအစစအရာရာ အဆင္ေျပျပီးေအးခ်မ္းရပါလိမ့္မယ္။

သီလကုသိုလ္အေနနဲ႔ေအာက္ထစ္ဆံုးငါးပါးသီလ၊လူ၀တ္ေၾကာင္တိုင္မေစာင့္မျဖစ္ေစာင့္ရမယ့္ငါးပါးသီလကိုဆင္
ျခင္ရပါမယ္။ ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာငါးပါးသီလလံုျခံဳသူ ျဖစ္ေနဖို႔အတြက္ညအိပ္ရာ၀င္ခါနီးတိုင္းငါးပါးသီလအ
သစ္ခံယူတည္ေဆာက္ပါ။ ေဆာက္တည္ျပီးတဲ့အခ်ိန္ကစျပီးမက်ိဳးမေပါက္ပါေစနဲ႔။ အိပ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့လည္း
က်ိဳးေပါက္စရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါဆိုရင္“ငါအခုေနာက္ဆံုးငါးပါးသီလယူျပီးတဲ့အခ်ိန္ကစျပီး ငါးပါးသီလလံုျခံဳေနျပီ
လို႔”၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ရွစ္ပါးသီလ၊သာမေဏသီလ၊ရဟန္းသီလက်င့္သံုးေနသူေတြကလည္းကိုယ့္သီလကိုယ္ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းျပီး၀မ္း
ေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ေနရပါမယ္။ကုစားသင့္တာရွိရင္ မအိ္ပ္ခင္ကၾကိဳတင္ကုစားထားရပါမယ္။

သမထကုသိုလ္အေနနဲ႔ကိုယ္အႏွစ္သက္ဆံုး၊ ကိုယ္အၾကည္ညွိဆံုး ဘုရားဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုခုကိုပြားမ်ားပါ။ ဥပမာ၊
အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကိုအႏွစ္သက္၊အၾကည္ညွိဆံုးဆုိရင္ “အရဟံ-ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊
အရဟံ-ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္၌ပင္မေကာင္းမႈကိုျပဳေတာ္မမူေသာျမတ္စြာဘုရား၊ အရဟံ-ပူေဇာ္အထူးကိုခံယူ ေတာ္မူထိုက္ေသာျမတ္စြားဘုရား၊”လို႔အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရဲ့အဓိပၸာယ္ကို အာရုံထင္ျမင္ေအာင္စိတ္ထဲကေန ႏွလံုးသြင္းပြား မ်ားရပါမယ္။

ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးလံုးကိုအဓိပၸါယ္သိသိပြားႏိုင္ဖို႔အတြက္ျမန္မာလိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကိုေလ့လားထား
ရပါမယ္။က်က္သင့္တာေတြကိုလည္းက်က္ထားရပါမယ္။

ေနာက္တစ္ခုသမထအေနနဲ႔ေမတၱာဘာ၀နာပြားမ်ားေနရပါမယ္။အနည္းဆံုး“သတၱ၀ါအားလံုးခ်မ္းသာၾကပါေစ”လို႔ သံုးေခါက္ေလာက္ပြားမ်ားရပါမယ္။ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ၊ကိုယ္အားသန္ရာေမတၱာပြားနည္းေတြနဲ႔လည္းပြားမ်ားႏိုင္ပါ တယ္။ဒါနကုသိုလ္၊သီလကုသိုလ္၊သမထကုသိုလ္ေတြကိုအစဥ္အတိုင္းအာရုံျပဳ၀မ္းေျမာက္ျပီးျပီဆိုရင္ ေနာက္ဆံုး ၀ိပႆနာကုသိုလ္နဲ႔အိပ္လိုက္ပါေတာ့။

ႏွာသီး၀ေလထိရာအရပ္မွာသတိကပ္ထားျပီးေလ၀င္ရင္“၀င္တယ”္၊ေလထြက္ရင္“ထြက္တယ္” ရႈမွတ္ျပီးေနပါ။
၀င္တိုင္းထြက္တိုင္းသာတစ္ဆက္တည္းသိေနမယ္ဆိုရင္ေလးငါးခ်က္ထက္ပိုမမွတ္ရပါဘူး။ခ်က္ခ်င္းအိပ္ေပ်ာ္သြား ပါလိမ့္မယ္။၀င္ေလထြက္ေလရႈမွတ္ျခင္းဟာအေကာင္းဆံုးအိပ္ေဆးပါပဲ။ေလ၀င္ေလထြက္တိုင္းထိေတြ႔တြန္းကန္ မႈေတြကိုသိေနမယ္ဆိုရင္ေလာဘ၊ေဒါသစတဲ့ကိေလသာေတြလည္း ျဖစ္ခြင့္မရေတာ့ပါဘူး။သမာဓိ၊ဉာဏ္ရင့္သန္ ျပီးသားပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ အိပ္ရာ၀င္မွာေလ၀င္ေလထြက္ မွတ္ရင္းနဲ႔ မဂ္စိတ္က်ျပီးနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားႏိုင္ပါ တယ္။

ညအိပ္တိုင္းဒါန၊သီလ၊သမထ၊၀ိပႆနာအာရုံနဲ႔အိပ္စက္သြားမယ္ဆိုရင္ေသလြန္ခါနီးမွာလည္းအဲဒီအာရုံေလးမ်ိဳး တစ္မ်ိုဳးမ်ိဳးနဲ႔ေသလြန္ရမွာေသခ်ာပါတယ္။ ကုသိုလ္အာရုံနဲ႔ေသလြန္သြားသူကို ေကာင္းရာသုဂတိဘံုေတြက သူဦး ကိုယ္ဦးလက္ကမ္းၾကိဳဆိုေနၾကမွာပါ။

ဒါေၾကာင့္ညအိပ္ရာ၀င္၊ေခါင္အံုးေပၚေခါင္းခ်၊ေက်ာဆန္႔ျပီးတာနဲ႔တစ္ျပိဳင္နက္ “ငါခဏေသလိုက္ဦးမယ္”လို႔ကိုုယ့္ ကိုယ္ကိုစိတ္ထဲကေျပာျပီး ေသနည္းေလ့က်င့္ၾကဖို႔အထူးတိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။မေသခင္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ထဲ မွာေသနည္းေလ့က်င့္တဲ့အလုပ္ကိုလည္း ထိပ္ဆံုးေနရာက ထည့္သြင္းထားရပါမယ္။

ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက၏ “မေသခင္ဘာလုပ္ၾကမလဲ”စာအုပ္မွာကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

3 comments:

ေနစိုးနိုင္ said...

ငါတို႕ကေတာ့
မေသခင္မွာ
အသက္ရွဴေနမယ္ :)

kiki said...

လူတိုင္းအတြက္ လိုအပ္တဲ ့ အသိတရား ၊ ေသျခင္းတရားကို ေအးေဆးစြာ ရင္ဆိုင္ဖို ့အတြက္ လမ္းညႊန္ေပးထားတာ အင္မတန္ မွ မြန္ျမတ္ပါတယ္ ။

ဆက္လက္ အားေပးလွ်က္..
အမ ကိကီ

မိုးစက္အိမ္ said...

အခုလို share လုပ္ေပးတာေက်းဇူးပါ အကို