Wednesday, June 17, 2009

မေသခင္ျဖည့္ဆည္းရမည့္ဘ၀အရည္အေသြးမ်ား

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “မေသခင္သုတၱန္”လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ “ပုရာေဘဒ သုတၱန္”မွာ မေသခင္ျဖည့္ဆည္းရမယ့္ ဘ၀အရည္အေသြးေတြကို တစ္စု တစ္ေ၀းတည္း ေဟာၾကားထားပါတယ္။ ျမင့္ျမတ္တဲ့လူတိုင္းနဲ႔ ျမင့္ျမတ္လိုတဲ့လူသားတိုင္း မျဖည့္မျဖစ္ ျဖည့္ဆည္းရမယ့္စိတ္ဓါတ္အရည္အေသြး၊ဘ၀အရည္အေသြးေတြျဖစ္လို႔ အက်ဥ္းဆံုးခ်ဳပ္ျပီးေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

မေသခင္မွာတဏွာကင္းေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။ လံုး၀မကင္းေတာင္ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းရပါမယ္။ အစြန္းထြက္တဲ့ တဏွာမ်ိဳး၊ လြန္ကဲေဖာက္ျပန္တဲ့တဏွာမ်ိဳး လံုး၀မျဖစ္ေအာင္ သတိနဲ႔ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရပါမယ္။

ျပီးဆံုးခဲ့တဲ့အတိတ္အေၾကာင္း၊ျဖစ္မလာေသးတဲ့ အနာဂါတ္အေၾကာင္းေတြကို မလိုအပ္ပဲ ေတြးေတာေနျပီး စိတ္ပင္ပန္းမေနသင့္ပါဘူး။ မေသခင္ ကိုယ္တကယ္ပိုင္တဲ့ပစၥဳပၸန္တစ္ခဏေလးမွာပဲစိတ္ကိုတည့္တည့္ခ်ထားျပီး လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္လုပ္ရပါမယ္။

မေသခင္မွာ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ ေဒါသမီး မေလာင္ျမိဳက္ေအာင္တိမ္းေရွာင္ႏိုင္ရပါမယ္။ ထစ္ခနဲရွိ ေဒါသထြက္တာမ်ိဳး၊ ကိုယ္မေက်နပ္တဲ့လူကို ရန္ျငိဳးဖဲြ႔ ကလဲ့စားေခ်ဖို႔ ၾကိဳးစားတာမ်ိဳးမလုပ္သင့္ပါဘူး။
သူလည္း တစ္ေန႔ေသ၊ ကိုယ္လည္းတစ္ေန႔ေသမယ့္ကိစၥ ၊ဘာလို႔ ေဒါသထြက္ေနဦးမွာလဲ။

ေနရာတကာမွာ စိတ္ပူပန္တတ္တဲ့သူလည္းမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ တိုေတာင္းလွတဲ့ ဘ၀ေလးကို စိတ္ပူေလာင္မႈေတြနဲ႔ ဘာလို႔ အခ်ိန္ျဖဳန္းပစ္မွာလဲ။ စိတ္ေအးေအး၊ ေခါင္းေအးေအးနဲ႔ အရာရာကို ေယာနိေသာ မနသိကာရ ထားတတ္ဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။

ရွိတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မရွိတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၾကြားတတ္၀ါတတ္၊ဂုဏ္ျပိဳင္တတ္တာမ်ိဳးလည္းေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။ ကိုယ္လုပ္တာ၊ ကိုယ္ပိုင္တာ လူတကာလွည့္ၾကြားေနရတဲ့ အရသာက ေသရင္ကိုယ့္
အတြက္ ဘာမ်ား အက်ိဳးျပဳႏိုင္မွာမို႔လဲ။

လုပ္သင့္တာမလုပ္မိေလျခင္း၊ မလုပ္သင့္တာ လုပ္မိေလျခင္းလို႔ ေနာင္တရ စိတ္ပူပန္ေနတာမ်ိဳးလည္း မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ အသိမွန္၊ သတိမွန္ရတဲ့အခ်ိန္ကစျပီး လုပ္သင့္တာ လုပ္၊မလုပ္သင့္တာ မလုပ္ဘဲေနရင္ မေသခင္ ကိုယ့္ဘ၀ဟာ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းေနပါျပီ။

ႏႈတ္ေစာင့္စည္းသူ၊ စကားကိုဉာဏ္နဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ေျပာသူလည္းျဖစ္ရပါမယ္။ အပိုစကားေတြ၊ အက်ိဳးမဲ့စကားေတြကို စိတ္ထင္တိုင္းေလွ်ာက္ေျပာေနလို႔ ပါးစပ္ကလည္း က်က္သေရရွိမလာႏိုင္သလို၊ မေသခင္ကိုယ့္ဘ၀လည္း က်က္သေရ ရွိမလာႏိုင္ပါဘူး။

မေသခင္ကာလေလးက တိုတိုေလးမို႔ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေတြးေတာျပီးလည္း အခ်ိန္မျဖဳန္းသင့္ပါဘူး။ ကုန္သြားတဲ့အခ်ိန္က ျပန္မရႏိုင္တဲ့အတြက္ လက္ထဲေရာက္လာသမွ် အခ်ိန္တိုင္းကို စိတ္တည္ျငိမ္မႈ
အျပည့္နဲ႔ အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်တတ္ရပါမယ္။

ကိုယ့္ရဲ့လက္ရွိဘ၀ကုိ မေက်နပ္ဘဲ မေရရာ မေသခ်ာတဲ့အနာဂတ္ဘ၀ကို ပံုေဖာ္တပ္မက္ေနတာမ်ိဳးလည္း လံုး၀မျဖစ္ေစသင့္ပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ ထိုက္တန္လို႔ ရလာတဲ့ ကိုယ့္ဘ၀ကို ေက်ေက်နပ္နပ္လက္ခံျပီးေနတတ္ေအာင္ ေနရပါမယ္။ပစၥဳပၸန္ဘ၀ကို ဖန္တီးေပးလိုက္တဲ့ အတိတ္ကံရဲ့ျဖစ္တည္ရာဘ၀ေတြကို္လည္းစိတ္နာေနလို႔အပိုပါပဲ။

ကံ၊ကံရဲ့အက်ိဳးမရွိ၊ေရွးဘ၀၊ေနာက္ဘ၀မရွိ အစရွိတဲ့ အယူမွား မိစာၦဒိ႒ိေတြလည္း ကင္းရွင္းေနရပါမယ္။ အယူမွားရင္ အလုပ္မွားမယ္၊ အလုပ္မွားရင္ အက်ိဳးတရားလည္းမွားျပီး ပစၥဳပၸန္မွာေရာ၊ သံသရာမွာပါ ဆင္းရဲဒုကၡေတြပင္လယ္ေ၀ရပါလိမ့္မယ္။

ကိေလသာျဖစ္မယ့္ကိစၥ၊ အကုသိုလ္ျဖစ္မယ့္ကိစၥေတြမွာတြန္႔ဆုတ္တဲ့သူ ျဖစ္ရပါမယ္။ ကိေလသာစိတ္ မျဖစ္ရဲ၊ အကုသိုလ္အလုပ္ မလုပ္ရဲတဲ့သူဟာ သူရဲေကာင္းအစစ္ပါ။

ကိုယ့္ကို သူတစ္ပါးေတြ အထင္ၾကီးေအာင္ မဟုတ္မမွန္ လုပ္ၾကံလႈံ႔ေဆာ္တာမ်ိဳး လံုး၀မျပဳလုပ္ရပါဘူး။ အ့ံဖြယ္ထူးဆန္းေတြ လိမ္ညာဖန္တီးျပျပီး နာမည္ၾကီး၊လာဘ္ေပါ၊ပရိသတ္မ်ားေအာင္ လုပ္ျခင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ့မေသခင္ဘ၀ကို အမည္းေရာင္ဆိုးေနတာပါပဲ။

လူသားေတြရဲ့ မေသခင္ဘ၀ကိုအရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ေစတဲ့ မနာလို၊ ၀န္တိုမႈ(ဣႆာ၊မစ ၦရိယ)ကိုလည္း တြန္းလွန္ႏိုင္ရပါမယ္။ ကိုယ့္ထက္သာ မနာလိုတဲ့စိတ္၊ ကိုယ့္လိုျပည့္စံုမွာ ၀န္တိုတဲ့စိတ္လႊမ္းမိုးေနတဲ့သူဟာ မေသခင္က ပုပ္ေနတဲ့ သက္ရွိအေလာင္းေကာင္ပါပဲ။

ကိုယ္အျပဳအမူၾကမ္းတမ္းသူ၊ ႏႈတ္အေျပာအဆိုၾကမ္းတမ္းသူ၊စိတ္ေနသေဘာထားၾကမ္းတမ္းသူမျဖစ္ေစရပါဘူး။

ကိုယ့္က်င့္တရား မေကာင္းသူ(သီလမရွိသူ) ကိုပတ္၀န္းက်င္က ရြံရွာစက္ဆုပ္ၾကပါတယ္။ မေသခင္မွာ ပတ္၀န္းက်င္က ရြံရွာစက္ဆုပ္တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္သူ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။

ခ်စ္ခင္ေနသူအခ်င္းခ်င္း၊ အဆင္ေျပေနသူအခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္သူ၊ ကုန္းတိုက္သူ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ သူ႕ေရစက္နဲ႔သူ၊ သ႔ူအေၾကာင္းဆက္နဲ႔သူ ခ်စ္ၾက၊ ခင္ၾက အဆင္ေျပေနၾကတာကို မနာလို၀န္တိျဖစ္ျပီး ကြဲျပားေအာင္ ကုန္းတိုက္တဲ့သူေလာက္ က်က္သေရယုတ္တဲ့သူ ေလာကမွာ မရွိေတာ့ပါဘူး။

မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊လွ်ာ၊ကိုယ္၊စိတ္လို႔ေခၚတဲ့တံခါးေျခာက္ေပါက္ကေနအဆင္း၊အသံ၊အနံ႔၊အရသာ၊အထိအေတြ႔၊
သေဘာတရားလို႔ေခၚတဲ့ အာရုံေျခာက္ပါးဆီကို တဏွာေလာဘ အစရွိတဲ့ ကိေလသာေရအလ်ဥ္ေတြ စီးဆင္းမသြားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရပါမယ္။ ျမင္-ျမင္ကမွ်၊ ၾကား-ၾကားကာမွ်နဲ႔ျပီးေအာင္သတိပ႒ာန္ တရားကို ပြားမ်ားႏိုင္ရင္ ကိေလသာေရ စီးဆင္းမႈ ရပ္တန္႔သြားမွာပါ။

မာနလြန္ကဲျပီး ေအာက္ေျခလြတ္ ဘ၀င္ျမင့္ေနတဲ့သူလည္းမျဖစ္ေစရပါဘူး။ မာနၾကီးတယ္ဆိုတာ အထင္ၾကီးတာပါ။ ပစၥည္း ရုပ္ရည္ ပညာ၊အာဏာ၊ သူမ်ားထက္သာတယ္လို႔ထင္ေနတဲ့ “အထင္” ၾကီး
ေနတာပါ။ အထင္ဟာ အထင္ပါပဲ။ တကယ္မဟုတ္ပါဘူး။

မေသခင္မွာ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဉာဏ္ပညာၾကီးမာသူျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားေနရပါမယ္။ ေလာကီဉာဏ္သာမက ေလာကုတၱရာဉာဏ္ပါရမွ လူ႔ဘ၀ ျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ပါတယ္။

ဘယ္အရာမ်ိဳးကိုမဆို ကိုယ္ေတြ႔အသိမပါဘဲ သူတစ္ပါးအေျပာနဲ႔ ယံုတတ္တဲ့သူလည္းမျဖစ္ေစရပါဘူး။ သိသင့္သိထိုက္တာမွန္သမွ် သူတစ္ပါးပါးစပ္မွာ လမ္းဆံုး၊သူတစ္ပါးေျပာတာ ယံုေနရုံေလာက္နဲ႔
မျပီးဘဲ ကိုယ္တုိင္သိ၊ ကိုယ္တိုင္ျမင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ရပါမယ္။

ဒါန၊သီလ၊သမထ၊၀ိပႆနာ ကုသို္လ္ေကာင္းမႈေတြျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာလည္း လာဘ္ေမွ်ာ္တဲ့စိတ္နဲ႔ မျပဳလုပ္ရပါဘူး။ လူမူေရးလာဘ္လာဘလို႔ေခၚတဲ့ ထင္ေပၚေက်ာ္ေစာမႈ၊ စီးပြားရာထူးတိုးတက္မႈ၊ သံသ
ရာေကာင္းစားမႈေတြကို လံုး၀မေမွ်ာ္ကိုးဘဲ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္လိုတဲ့စိတ္၊ သတၱ၀ါအမ်ား ေကာင္းစားေစလုိတဲ့စိတ္နဲ႔ျပဳလုပ္ၾကရပါမယ္။

အေကာင္း၊ အဆိုးေလာကဓံ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳလာတဲ့အခါမွာလည္း စိတ္မတက္၊စိတ္မပ်က္ဘဲ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္နဲ႔ ခံႏိုင္ရည္ရွိရပါမယ္။

သက္ရွိ၊သက္မဲ့တစ္ခုခုအေပၚ တပ္မက္စြဲလမ္းတဲ့ တဏွာကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ဘယ္သူနဲ႔မွဆန္႔က်င္ဘက္ မျဖစ္ေစရပါဘူး။ တဏွာတစ္ခုခုရဲ့ေနာက္မွာ ဆင့္ပြားအကုသိုလ္စိတ္ေတြ၊ မေကာင္းမႈဒုစရိုက္
ေတြ တြဲပါမလာေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းဟာ အဆင့္ျမင့္ပုထုဇဥ္ေတြရဲ့ အရည္အခ်င္းတစ္ခုပါပဲ။

အစားအေသာက္နဲ႔ပက္သက္ျပီးေတာ့လည္း ဒါမစားရ မေနႏိုင္၊ ဒါမေသာက္ရ မေနႏိုင္ တမ္းတမ္းစြဲ မက္ေမာမႈ ကင္းရွင္းရပါမယ္။ရသတဏွာကို ထိန္းခ်ဳပ္ေစာင့္စည္းႏိုင္ရပါမယ္။

ကိုယ့္အျပဳအမူျဖစ္သမွ်၊ စိတ္အေနအထားျဖစ္သမွ်ကို အျမဲသတိကပ္ ရႈမွတ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၾကံဳလာသမွ် အာရုံေကာင္းဆိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို မခ်စ္၊မမုန္းဘဲဥေပကၡာျပဳအညီအမွ် ရႈႏို္င္တဲ့သူျဖစ္ရပါမယ္။

ကိုယ့္အထက္လူနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့မာန၊ ကိုယ့္တန္းတူလူနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့မာန၊ ကိုယ့္ေအာက္တန္းလူနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္တဲ့မာန၊ မာနသံုးမ်ိဳးလံုးလည္း ကင္းရွင္းရပါမယ္။ေသျပီးရင္ အသက္ေကာင္၊၀ိညာဥ္ေကာင္ေလး ေနာက္ဘ၀လိုက္တယ္ ဆိုတဲ့ သႆတဒိ႒ိ၊ ေသျပီးျပတ္တယ္၊ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ဥေစၦဒဒိ႒ိ၊ ဒီဒိ႒ိႏွစ္ပါးလည္း ကင္းရွင္းရပါမယ္။ ဒီ ဒိ႒ိႏွစ္ပါးရွိေနရင္ မေသခင္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြ ကေမာက္ကမျဖစ္ျပီး သံသရာမွာ ေခ်ာက္က်ရပါလိမ့္မယ္။

ကိုယ္နဲ႔ ပတ္သက္ဆက္စပ္ေနတဲ့ သားသမီးစတဲ့ သက္ရွိပုဂၢိဳလ္ေတြ၊အိမ္ေျမစတဲ့ သက္မဲ့ အရာ၀တၱုဳေတြကို ငါ့သား၊ ငါ့သမီး၊ငါ့အိမ္၊ငါ့ေျမဆိုျပီး ငါစြဲၾကီးၾကီး၊ ငါ့ဥစၥာအစြဲၾကီးၾကီးနဲ႔ သိမ္းပိုက္ထားတဲ့စိတ္မ်ိဳး ကင္းရွင္းရပါမယ္။


ဘာအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္ ကိေလသာကိုေရွ႕တန္းတင္တဲ့အလုပ္၊ ကိေလသာကို ဆရာတင္တဲ့အလုပ္မ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္သတိထားရပါမယ္။

ကိေလသာအရင္းမခံဘဲ အလုပ္လုပ္ေနပါရက္နဲ႔ သူတစ္ပါးတို႔က ကိေလသာအရင္းခံတယ္လို႔ ထင္မွားစြပ္စြဲ လာရင္လည္း မတုန္မလႈပ္ သည္းခံႏိုင္ရမယ္။

“တစ္ေလာကလံုး ကိုယ္ပိုင္တာ ဘာမွမရွိပါ့လား” ဆိုတဲ့ အသိ စြဲစြဲျမဲျမဲ ရွိေနရပါမယ္။အဲဒီအသိစြဲစဲြျမဲျမဲရွိေနျပီ ဆိုရင္ ရွိခ်င္တာမရွိလိုလည္း မပူပန္ေတာ့ပါဘူး။ ရွိျပီးတာ မရွိလို႔လည္း မဆူညံေတာ့ပါဘူး။

ခ်စ္ျခင္း၊မုန္းျခင္းစတဲ့ ကိေလသာကို အရင္းခံျပီး မလုပ္သင့္မလုပ္ထိုက္ လုပ္တဲ့ အဂတိလိုက္စားမႈလည္း ကင္းရွင္းရပါမယ္။အဂတိရဲ့ လားရာဟာ ဒုဂၢတိပါ။

ေလာကမွာ လူသားေတြ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာလုပ္၊လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တာမလုပ္ ျဖစ္ေနၾကတာဟာ အရင္းခံကေတာ့ ကိေလသာပါပဲ။ ကိေလသာေခါင္းပါးလာတာနဲ႔အမွ် အလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္
တာေတြလည္းေရွာင္ၾကည္ႏိုင္လာပါလိမ့္မယ္။ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာေတြလည္း ေဆာင္ငင္ႏိုင္လာပါလိမ့္မယ္။

မလုပ္သင့္တာအားလံုး အၾကြင္းမဲ့ ေရွာင္ႏိုင္ျပီး လုပ္သင့္တာ အားလံုး အၾကြင္းမဲ့ေဆာင္ႏိုင္ျပီဆိုရင္ေတာ့ အၾကြင္းမဲ့ ဘ၀လြတ္ေျမာက္မႈကို ရပါျပီ။ ေသျခင္းတရားက အျပီးတိုင္လြတ္ေျမာက္ပါျပီ။
ထပ္တလဲလဲ တစ္ေသတည္းေသေနရတဲ့အျဖစ္ဆိုး၊ ဒုကၡဆိုးေတြက ထာ၀ရလြတ္ေျမာက္ပါျပီ။အႏႈိုင္းမဲ့နိဗၺာန္မွာ အၾကြင္းမဲ့ ေပ်ာ္စံႏိုင္ပါျပီ။

ဒါေၾကာင့္မေသခင္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြထဲမွာ အေရးအၾကီးဆံုး၊ ပဓာနအက်ဆံုးကေတာ့ ကိေလသာေခါင္းပါးေရးအလုပ္၊ကိေလသာအျမစ္ျပတ္ေရးအလုပ္ပါပဲ။

အရွင္ဆႏၵာဓိက ၏ “မေသခင္ဘာလုပ္ၾကမလဲ” စာအုပ္မွထုတ္ႏုတ္တင္ျပပါသည္။

(ဤစာအုပ္ကို ဓမၼဒါန ျပဳခဲ့ေသာ အစ္ကို ကိုႏိုင္ (ေနစိုးႏိုင္-ေပးဆပ္သူ(www.naysoenaing.com))အား အထူးေက်းဇူးတင္ ဂါရ၀ျပဳအပ္ပါသည္)

1 comment:

ေနစိုးနိုင္ said...

သာဓု... သာဓု .. . သာဓု